Oefeningen

Capture the neighbourhood

LOMAP

» Meer weten?
Opbouwen van het referentiekader aan de hand van voorbeelden

Wat is een Brede School?

» Meer weten?
10 tips van Ondernemende Bewuste Ouders Sint-Truiden

“Ik heb mijn kind vleugels gegeven, de school moet het leren vliegen.”

» Meer weten?
8 intelligenties in een BC

Thema Sprookjes (Steunpunt ICO)

» Meer weten?
8 intelligenties in een BC

Thema Circus (Steunpunt ICO)

» Meer weten?
8 intelligenties in een BC

Thema Herfst (Steunpunt ICO)

» Meer weten?
Verwerkingsoefeningen

Willy (Ernalsteen, 2004)

» Meer weten?
Verwerkingsoefeningen

Feest (Ernalsteen, 2004)

» Meer weten?
Educatieve handleiding bij het prentenboek

Een dag met Robby (Welzijnszorg)

» Meer weten?
Methodiek

Het Toverbos

» Meer weten?
Methodiek

De dramakar

» Meer weten?
Methodiek

Mijn Portret

» Meer weten?
Ga als leerling zelf aan de slag om van jouw school een sfeervolle school te maken

Sfeer op school

» Meer weten?
Handreiking voor een interculturaliseringstraject

De ICO-mobiel

» Meer weten?
Databank met inspiratie en voorbeelden van studentgecentreerd en activerend onderwijs

BV Databank

» Meer weten?
Tips om studentgericht les te geven en te evalueren in het hoger onderwijs

Onderwijstips

» Meer weten?
Uitgewerkte lesideeën taalinitiatie

De lat hoog voor talen - Taalinitiatie

» Meer weten?
Pakket om diversiteit in de klas zichtbaar en bespreekbaar te maken

Dit ben ik in Brussel

» Meer weten?
Inspirerende praktijkvoorbeelden

Taalbeleid in het hoger onderwijs

» Meer weten?
Uit: Sssssst, de leerkracht leert! (VSK)

De leraar evalueren via ‘De hand’.

» Meer weten?
Hierop vind je verschillende pakketten op basis van CLIM (Coöperatief Leren in Multiculturele Groepen)

www.steunpuntdiversiteitenleren.be

» Meer weten?
Uit: Peper en zout. Een bronnenboek voor intercultureel leren in de basisschool (Ernalsteen, 2004).

Breed observeren door in te spelen op onvoorziene omstandigheden.

» Meer weten?
Uit: Peper en zout. Een bronnenboek voor intercultureel leren in de basisschool (Ernalsteen, 2004).

Breed observeren door verhalen van kinderen te gebruiken als basis voor rekenonderwijs.

» Meer weten?
Uit: Peper en zout. Een bronnenboek voor intercultureel leren in de basisschool (Ernalsteen, 2004).

Breed observeren door verhalen van kinderen te betrekken in lesinhouden.

» Meer weten?
Uit: Peper en zout. Een bronnenboek voor intercultureel leren in de basisschool (Ernalsteen, 2004).

Breed observeren door de leeromgeving te verbreden. Puur uit de buurt.

» Meer weten?
Uit: Peper en zout. Een bronnenboek voor intercultureel leren in de basisschool (Ernalsteen, 2004).

Werken aan status via breed observeren

» Meer weten?
Creative Commons License